Tornar

4a Assemblea
de Barcelona Energia

09 de juny de 2022 18:30h Format híbrid

A les 18:30h del dia 09 de juny de 2022, al Palau de la Virreina de Barcelona i a través d’una plataforma de video-reunió telemàtica (webex meetings), es celebra la Quarta Assemblea del Consell de persones usuàries de Barcelona Energia. 

Modera la reunió el President de la comissió permanent amb l’ajuda del Secretari.

Assisteixen 30 persones, 22 presencialment i 8 en format telemàtic. D’aquestes, 2 pertanyen a associacions membres de la comissió permanent (Aliança contra la Pobresa Energètica i Xarxa per la Sobirania Energètica), que tenen dret a veu però no a vot.

L’Ordre del dia establert és el següent:

ORDRE DEL DIA:

1.    Benvinguda del president de la comissió permanent – Membres Comissió Permanent.
2.    Xerrada divulgativa: Com iniciar-se en l’autoconsum: tràmits per instal·lar plaques. Experiències unifamiliars i de comunitats de veïns. I ajudes per la rehabilitació energètica – Tècnic de Barcelona Energia
3.    Aprovació de l’acta de l’assemblea anterior – Secretari Comissió Permanent
4.    Resum executiu de l’evolució de la companyia en l’últim any – Director Barcelona Energia
5.    Explicació de l’activitat realitzada per la Comissió Permanent des de l’última assemblea – Vocal de la comissió permanent
6.    Presentació, debat i votació de les propostes de les persones usuàries rebudes a la plataforma Decidim – Moderat pel secretari de la comissió permanent
7.    Presentació de candidatures i votació noves incorporacions a la Comissió Permanent – Moderat pel secretari de la comissió permanent
8.    Precs i preguntes finals. – President comissió permanent


ACTA PER PUNTS
1.    Benvinguda del president de la comissió permanent
•    El president de la comissió permanent obre la sessió, agraeix l’assistència presencial i telemàtica i presenta a tots els membres de la comissió permanent: 3 vocals, 1 secretari, 1 president i 2 associacions (la Xarxa per la Sobirania Energètica i l’Aliança contra la Pobresa Energètica).

2.    Xerrada divulgativa: Com iniciar-se en l’autoconsum: tràmits per instal·lar plaques. Experiències unifamiliars i de comunitats de veïns. I ajudes per la rehabilitació energètica 
•    Un tècnic de Barcelona Energia realitza una xerrada sobre autoconsum. Presentació ADJUNTA amb l’acta.

3.    Aprovació de l’acta de l’assemblea anterior 
•    Havent rebut només una esmena sobre el nombre d’assistents el juliol de 2021, l’acta queda APROVADA per unanimitat.

4.    Resum executiu de l’evolució de la companyia en l’últim any – Director Barcelona Energia
•    El director de Barcelona Energia repassa l’evolució de la companyia en els darrers mesos. Presentació ADJUNTA amb l’acta. A continuació, resum dels punts més destacats.
•    Destaca el creixement en contractes privats duplicant cartera cada any, fet que situa Barcelona Energia en el top 10 de comercialitzadores dins l’àrea metropolitana.
•    Nivell de satisfacció dels usuaris de Barcelona Energia: 9,25/10; 98% d’usuaris de BE la recomanen; 95% de fidelitat dels usuaris.
•    A nivell de comptes, recorda que l’objectiu de Barcelona Energia no és l’acumulació de beneficis sinó la solvència. Tots els beneficis es reinverteixen en servei i en projectes per millorar l’eficiència dels usuaris/es. El benefici acumulat de Barcelona Energia és d’uns 800.000€
•    Repassa la font de l’energia de Barcelona Energia, explicant les Garanties d’Origen aportades per la CNMC i explica el detall de la tecnologia d’obtenció de l’energia comercialitzada per Barcelona Energia, disponible i pública a la web de Barcelona Energia.
•    Estalvi econòmic generat: 1.300.000€ per l’Ajuntament de Barcelona, 84€ a l’any de mitjana per cada usuari/a privada. Més 58€ extra per aquelles persones a les que se’ls ha proposat una optimització de potència.
•    Estalvi mediambiental: Més de 110.000 tones de CO2.
•    Repassa tots els projectes sorgits d’assemblees anteriors: tots estan complerts o en fase avançada.
•    Projectes estrella 2021-2022: Incorporació Ajuntaments metropolitans, proposta d’estalvi als comerciants dels mercats de Barcelona a través de la FEMM, informes personalitzats d’eficiència energètica a totes les persones usuàries, foment de la instal·lació de plaques fotovoltaiques, acords amb eixos comercials i nous usuaris de Barcelona Energia icònics: Teatre lliure, Ecoenergies, Ecoparc del Mediterrani, Escoles Bressol i de música.

5.    Explicació de l’activitat realitzada per la Comissió Permanent des de l’última assemblea 
•    Agraeix de nou l’assistència i participació. També agraeix al director de Barcelona Energia la seva accessibilitat a totes les peticions i trobades de la comissió permanent.
•    Explica que la comissió permanent és un grup d’usuaris i usuàries sorgit i escollit per l’assemblea per representar-la durant l’any davant de Barcelona Energia.
•    Agraeix la recepció de diversos missatges per part de les persones usuàries. Alguns amb elogis per la feina i d’altres amb consultes i propostes per Barcelona Energia que han estat mediades per la comissió permanent.
•    Nova crida a la participació, tant enviant e-mail a decidim@barcelonaenergia.cat com assistint a les reunions de la comissió permanent. Tothom hi és benvinguda.
•    Repassa els projectes aprovats en les assemblees anteriors i el seu estat. Tot allò aprovat per l’assemblea s’ha dut a terme per Barcelona Energia. En especial destacar el llançament de l’Acadèmia de BE i el portal de Transparència al web.

6.    Presentació, debat i votació de les propostes de les persones usuàries rebudes a la plataforma Decidim 
•    S’han presentat sis propostes:
o    1-Estudiar la possibilitat de la creació d’una Tarifa solidaria per la gent gran. 
    Des de Barcelona Energia s’indica que té complicacions tècniques i legals.
    APROVADA: 4 vots a favor, 1 vot en contra, 23 abstencions
o    2- Publicar al web de Barcelona Energia les respostes a les consultes que els usuaris/es han realitzat a Barcelona Energia a través de la comissió permanent.
    APROVADA per unanimitat.
o    3- Millorar web per persones amb problemes sensorials
    APROVADA per unanimitat.
o    4- Estudiar la possibilitat de permetre als usuaris/es de Barcelona Energia amb plaques fotovoltaiques cedir els seus excedents a Barcelona Energia perquè pugui redistribuir-los a usuaris/es vulnerables.
    Des de Barcelona Energia s’indica que té complicacions tècniques i legals.
    APROVADA: 11 vots a favor, 1 vot en contra, 16 abstencions.
o    5- Fer front comú amb altres comercialitzadores amb valors similars per tenir més força davant les institucions a l’hora de defensar els usuaris/es
    APROVADA amb 22 vots a favor i 6 abstencions. 
o    6- Millorar la usabilitat de l’àrea privada d’usuaris/es
    Barcelona Energia indica que és un projecte pendent que s’ha hagut de postposar. El que sí que s’ha fet és incloure els informes d’eficiència personalitzats.
    APROVADA per unanimitat.
7.    Presentació i votació candidatures noves incorporacions a la comissió permanent 
•    No hi ha hagut candidatures de noves incorporacions.
•    Es fa una crida a, qui vulgui, que hi participi.

8.    Precs i preguntes finals. 
•    S’ha plantejat utilitzar les teulades dels mercats municipals per instal·lar-hi plaques solars?
o    Sí, s’està treballant en aquesta línia.
•    Si es sobredimensiona una instal·lació de plaques, qui se’n beneficia?
o    La comercialitzadora i la instal·ladora.
•    Està previst tornar a oferir tarifes fixes?
o    Sí, tan bon punt s’estabilitzi el preu de l’electricitat -amb l’entrada en vigor del topall del gas probablement succeeixi- es tornarà a estudiar.
•    Els problemes que hi ha hagut aquest any amb la distribuïdora, ja han quedat solucionats?
o    Aquest any hi ha hagut molts canvis que han afectat als sistemes. Al juny va haver-hi un canvi en el sistema de peatges que va fer modificar la forma de facturació de la llum per part de la distribuïdora i la comercialitzadora. A més, l’augment del preu de l’electricitat ha provocat que el govern realitzi diferents mesures de contenció, que també han afectat a la forma de facturació i ha endarrerit encara més la solució als problemes de la distribuïdora. Actualment sembla que ja s’està solucionant tot plegat i s’està tornant a la normalitat. En el cas particular de Barcelona Energia, aquesta fa una revisió de les factures dels seus usuaris/es i en cas que alguna cosa no quadri fa la reclamació abans d’enviar la factura a l’usuari/a, de manera que aquest/a no avança els diners.
•    Un usuari vol felicitar al servei d’atenció als usuaris/es de Barcelona Energia per la seva amabilitat i accessibilitat, tant per e-mail com en l’atenció telefònica.

Un cop confirmat que no hi ha cap torn de paraula pendent per part de les persones assistents, es dona per finalitzada l’assemblea a les 20:43  hores, de la que s’aixeca la present Acta.

A Barcelona, el 09 de juny de 2022

El President de la Comissió Permanent             El Secretari de la Comissió Permanent

Formulari

Formulario Decidim

Necessites ajuda?

Formulari

Necesitas ayuda footer

També pots contactar amb nosaltres per e-mail consulta@barcelonaenergia.cat o trucar-nos al 900 906 807

També pots contactar amb nosaltres per e-mail

Aquí trobaràs resposta a les preguntes que ens feu amb més freqüència. És la forma més ràpida de resoldre els teus dubtes!

PREGUNTES FREQÜENTS