T'ajudem
Barcelona Energia dobla la seva cartera de clients privats durant el 2021 per tercer any consecutiu
BLOG
Barcelona Energia dobla la seva cartera de clients privats durant el 2021 per tercer any consecutiu
El punts de subministrament privats a ciutadania i empreses suposen un creixement anual del 103 % i per primera vegada se situen per sobre dels punts públics
La comercialitzadora ja ha superat els 10.000 punts de subministrament
En aquest últim any, la comercialitzadora pública ha subministrat 219.101.000 KWh, un estalvi en emissions de CO2 equivalent a gairebé 30 tones
Aquest balanç el comunicarà en detall a les seves persones usuàries en l’assemblea anual del 9 de juny
Barcelona Energia, la comercialitzadora pública d’electricitat 100 % renovable participada per l’Ajuntament de Barcelona i l’AMB, tanca el darrer exercici amb un creixement de clients del 38 %, una xifra que ha suposat arribar als 10.193 punts de subministrament al març de 2022.
En aquesta línia destaca l’increment d’usuaris privats i d’empreses, ja que, en aquest darrer any, l’acumulat dels punts privats ha estat un 103 % superior al del 2020. La part d’usuaris privats ha registrat un augment del 89 %, mentre que el d’empreses ha estat del 483 %.
El pes dels punts privats representa el 51 % del total de la cartera de clients, un percentatge que per primera vegada supera els punts de subministrament a edificis públics vinculats a l’Ajuntament de Barcelona. Segons ha comentat Iu Gallart, director de Barcelona Energia, “estem molt satisfets de la resposta rebuda, tant pels ciutadans com per les pimes i grans empreses que s’han adherit al nostre servei. La nostra vocació és estar al servei de la ciutadania amb un producte tan essencial com és el de l’energia, i ho fem des de la qualitat i la transparència”.
Pel que fa al conjunt de l’any, la xifra de negoci amb què va tancar-lo la comercialitzadora pública va ser entorn dels 26,4 milions d’euros, el que suposa més de l’11 % dels ingressos que va registrar en l’anterior exercici. Aquestes xifres positives de creixement no s’han pogut reflectir en el recompte de beneficis degut als constants increments en el preu de l’electricitat del 2021.
Gallart recorda que l’objectiu de la comercialitzadora pública no és el benefici econòmic, ja que no ha de repartir dividends, i puntualitza que “gràcies a aquest valor, hem pogut fixar una estratègia comercial que ens ha permès que les fluctuacions de preu al mercat de l’electricitat hagin tingut el mínim impacte en la factura dels usuaris de Barcelona Energia”. També assenyala que “hem constatat que els increments més elevats en el nombre de contractacions han coincidit justament amb els mesos en què l’augment del cost de l’energia ha estat més acusat”. Després d’aquest exercici, el benefici acumulat des de l’any de la posada en marxa de l’empresa pública és de 800.000 euros.
2021, un any d’expansió i de nous projectes, com la instal·lació de plaques fotovoltaiques per autoconsum
Barcelona Energia ha dissenyat un pla de creixement seguint la seva missió de contribuir cap a un model de transició energètica, amb el compromís de fer una gestió de l’energia com un servei públic.
Amb aquest objectiu, l’empresa pública va signar un conveni amb la Federació de Mercats Municipals de Barcelona (FEMM) i l’Institut Municipal de Mercats per millorar l’eficiència energètica dels mercats de la ciutat i generar un estalvi econòmic als seus comerciants. Des de l’arrencada de la iniciativa, Barcelona Energia ha analitzat el 60 % de les factures dels comerços dels 27 mercats municipals que així ho han sol·licitat, i els ha generat un estalvi anual de 86.000 €, el que equivaldria a uns 250 € per comerciant.
En paral·lel, seguint el propòsit d’aconseguir una transició energètica efectiva, Barcelona Energia ha potenciat la seva estratègia comercial per impulsar l’ús de plaques fotovoltaiques entre la població amb el seu servei d’autoconsum claus en mà.
A tot això, la comercialitzadora pública ha posat a disposició de totes les persones usuàries la creació d’un estudi personalitzat periòdic sobre el consum elèctric generat durant els últims mesos, amb l’objectiu de conèixer detalladament les necessitats de cada client i assessorar-los per reduir el preu de la factura de la llum. Barcelona Energia ha pogut detectar que el 27,5 % de les seves persones usuàries són candidates a sol·licitar un canvi de potència, el qual generaria un estalvi d’uns 75.386,13 € en total.
El juny de 2021 Barcelona Energia va assolir una nova fita dins la seva trajectòria: la possibilitat que els ajuntaments dels 36 municipis metropolitans es poguessin adherir al servei de la subministradora pública. Aquesta iniciativa, que s’emmarca dins del pla Clima i Energia 2030, l’estratègia climàtica metropolitana, ha aconseguit que en aquests moments un total de 14 ajuntaments hagin anunciat la seva adhesió a Barcelona Energia.
Totes aquestes iniciatives no només van enfocades a generar un estalvi econòmic, sinó que també suposen una reducció en l’impacte mediambiental, d’acord amb els valors en què es fonamenta Barcelona Energia. Només el 2021, la comercialitzadora pública ha subministrat 219.101.000 KWh, una dada que ha suposat un estalvi en emissions de CO2 equivalent a gairebé 30 tones. En termes globals des de la seva fundació, el subministrament ha estat de prop de 640.000.000 KWh, equivalent a 110 tones d’estalvi en emissions de CO2.
La comercialitzadora pública tanca l’any situada entre el top 10 de comercialitzadores dins l’àrea metropolitana, seguint el seu compromís d’oferir un model energètic 100 % renovable i sostenible a tots els seus usuaris i usuàries, impulsant un model energètic basat en l’eficiència, la generació d’energies renovables i la participació ciutadana.
En compliment de la seva política de transparència, tota aquesta informació la transmetrà en detall a totes les persones usuàries a l’assemblea anual del 9 de juny.
Si vols ampliar la informació, pots llegir aquest article de La Vanguardia.
Et podria interessar
¿Necesitas ayuda?
També pots contactar amb nosaltres per e-mail consulta@barcelonaenergia.cat o trucar-nos al 900 906 807
Resolem els teus dubtes
Aquí trobaràs resposta a les preguntes que ens feu amb més freqüència. És la forma més ràpida de resoldre els teus dubtes!